" #NoTrashNoTrace "

NoTrashNoTrace

#NoTrashNoTrace

Pod takim hasłem startuje właśnie inicjatywa polskiej marki Helikon-Tex, której celem jest szerzenie wiedzy o odpowiedzialnej turystyce. Wraz z ambasadorami akcji – Adamem Wajrakiem, Pawłem Supernatem oraz Ośrodkiem Leczenia i Rehabilitacji Dzikich Zwierząt „Puchaczówka”  – firma zachęcać będzie do spędzania czasu blisko natury tak, by nie zostawić po sobie śladu.

Zaśmiecenie polskich lasów to wciąż ogromny problem – w ubiegłym roku tylko z terenów leśnych zarządzanych przez RDLP w Radomiu usunięto 5 tys. metrów sześciennych śmieci, co przekłada się na 50 wagonów odpadów! Pomimo apeli i kar za zaśmiecanie, z roku na rok zanieczyszczeń przybywa. Na terenach leśnych porzucane są odpady z gospodarstw domowych, w tym pozostałości remontowe, ale śmiecą też osoby, które do lasu wybierają się rekreacyjnie. To drugie zjawisko jest zresztą nierzadkie również na terenach wymagających szczególnej ochrony – w parkach narodowych, rezerwatach przyrody itp.

„Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, co ich niechlujstwo robi dzikim zwierzętom – a np. puszki często oznaczają straszną śmierć chociażby dla zaklinowanych w nich jeży. Dlatego cieszymy się, że Helikon-Tex podjął ten trudny temat i nie podchodzi do niego tylko marketingowo – ale próbuje zmienić nasze myślenie. Jeśli moda na sprzątanie „wejdzie nam w krew”, to będzie to ogromny sukces nas wszystkich” – wyjaśnia Marcin Marzec z Ośrodka Leczenia i Rehabilitacji Dzikich Zwierząt Puchaczówka.

Helikon-Tex będzie również promował worek wielokrotnego użytku DIRT BAG, zaprojektowany właśnie z myślą o zbieraniu do niego śmieci podczas wędrówek i spacerów (w wariancie minimum – własnych, w wariancie zalecanym – wszelkich pozostawionych w lesie/górach/na wydmach etc.) – 10 zł z każdego sprzedanego worka przeznaczone zostanie na wsparcie Puchaczówki.

YOU MIGHT ALSO LIKE

0 Comments

Leave A Comment

Your email address will not be published.